Kiviaineksen ja betonimurskeen verkkokaupan toimitusehdot

Tietoja toimituksesta​

  • Voit tilata materiaalia kotiisi tai projektiisi kuorma-autolla toimitettuna.​​
  • ​Toimitus tapahtuu normaalisti yhden (1) viikon kuluessa tilauksesta, sillä varauksella, että pyhäpäivinä saattaa esiintyä pidempiä toimitusaikoja.​​
  • Arvonlisävero (24 %) sisältyy kuluttajille yksikköhintaan.​
  • Yritysasiakkailla yksikköhinnat ovat arvonlisäverottomia (0%). Vaatii kirjautumisen yritysportaaliin. ​​
  • ​Kuljetuskustannukset lasketaan tilattujen tonnien ja etäisyyden perusteella kiviainestoimipaikastamme ilmoitettuun toimitusosoitteeseen. Toimitukset 19 tonniin asti kuljetetaan nuppiautolla. Yli 20 tonnin toimitukset kuljetetaan kuorma-autolla ja perävaunulla eli kasettitoimituksena.​​
  • ​Eri materiaalit toimitetaan erillisinä toimituksina.​

Lue lisää toimitusehdoista alhaalta

1. Ehtojen sitovuus

1.1. Näitä NCC Industry Oy:n (”Myyjä”) Kiviaineksen ja betonimurskeen verkkokaupan toimitusehtoja (”Toimitusehdot”) noudatetaan, kun asiakas (”Asiakas”) tilaa kiviaineksia tai betonimursketta NCC:n verkkokaupasta. Näissä Toimitusehdoissa kuluttajana toimivasta asiakkaasta käytetään nimitystä ”Kuluttaja-asiakas” ja yritysasiakkaasta nimitystä ”Yritysasiakas”. Kun ehdot koskevat kaikkia verkkokaupan asiakkaita, käytetään nimitystä Asiakas.

2. Myyjän ja verkkokaupan yhteystiedot

NCC Industry Oy (Y-tunnus 1765515-0)
Sähköposti: kivikauppa@ncc.fi
Puhelin: 010 507 6800 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: PL 13, 00281 Helsinki

3. Tilauksen hinnoittelu

3.1. Tilauksen kokonaishinta määräytyy verkkokaupan hintatietojen perusteella pois lukien näissä Toimitusehdoissa mainitut poikkeustilanteet.

3.2. Verkkokaupan kokonaishinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

4. Toimitusehdot

4.1. Myyjä toimittaa tilauksen verkkokaupan toimitusalueille. Toimitusalueet ovat pääsääntöisesti alueita, joiden etäisyys kiviainesten ottopaikasta on tietä pitkin enintään 50 km. Tilausta ei voi tehdä muille kuin hyväksytyille toimitusalueille. Mikäli Asiakas haluaa tehdä tilauksen muualle kuin verkkokaupan toimitusalueelle, on Asiakkaan oltava yhteydessä Myyjän asiakaspalveluun.

4.2. Toimitus tapahtuu pääsääntöisesti 5 arkipäivän sisällä tilauksesta. Mahdolliset arki- ja juhlapyhät saattavat vaikuttaa toimitusajankohtaan.

4.3. Pienin toimitettava määrä on kaikkien materiaalien osalta 1 tonni.

4.4. Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa Myyjälle toimitusosoite ja kuorman purkupaikka. Jos kuorman purkupaikkaa ei ole ilmoitettu, Asiakas hyväksyy, että kuljettaja purkaa materiaalin mahdollisuuksien mukaan sopivaan paikkaan toimitusosoitteen yhteydessä. Toimitus edellyttää, että toimitusosoitteeseen ja kuorman purkupaikalle on esteetön ja turvallinen pääsy kuorma-autolla.

4.5. Jos materiaalia ei ole mahdollista toimittaa kuorman purkupaikkaan näiden ehtojen mukaisesti, Myyjä on yhteydessä Asiakkaaseen. Mikäli Asiakasta ei tavoiteta eikä toimitus ole mahdollinen, veloitetaan Asiakkaalta toimituksen ylimääräiset kuljetus- ja palautuskustannukset. Jos kuorma ei ole NCC:stä johtumattomista syistä purettavissa 10 minuutin kuluessa toimituksen saapumisesta toimitusosoitteeseen, veloitetaan 10 minuuttia ylittävältä odotusajalta 50 € kultakin alkavalta puolelta tunnilta.

4.6. Toimitushinta sisältää kuorman purun yhteen kasaan. Muista kuorman purkutavoista ja hinnoittelusta on sovittava Myyjän kanssa ennen tilauksen tekemistä.

4.7. Mikäli toimitus viivästyy, ilmoittaa Myyjä siitä Asiakkaalle mahdollisimman pian ja kertoo uuden toimitusaika-arvion.

5. Toimituskulut

5.1. Toimituskulut sisältyvät tilauksen yhteydessä ilmoitettuun toimitushintaan. Huomioittehan, että kokonaishinta näkyy vasta, kun Asiakas siirtyy ostoskoriin.

6. Peruutusehdot

6.1. Kuluttaja-asiakkaalla ei ole kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta sen jälkeen, kun kuorma on purettu, koska kyseessä on materiaali, joka luonteensa vuoksi on sen toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden materiaalien kanssa eikä sitä voida palauttaa edelleen myytäväksi. Ennen kuorman purkamista peruuttamisen voi tehdä ilmoittamalla tilauksen peruuttamisesta sähköpostitse osoitteeseen kivikauppa@ncc.fi tai toimittamalla peruuttamislomakkeen edellä mainittuun osoitteeseen.

6.2. Mikäli peruuttaminen tapahtuu, kun materiaali on lastattu kuljetusta varten, mutta ennen toimituksen alkamista, veloitetaan Kuluttaja-asiakkaalta Myyjälle aiheutuneet lastauskustannukset. Mikäli peruuttaminen tapahtuu toimituksen alkamisen jälkeen, mutta ennen kuorman purkamista, veloitetaan Kuluttaja-asiakkaalta Myyjälle aiheutuneet lastaus-, kuljetus- ja palautuskustannukset. Tarkemmat tiedot peruuttamiskustannuksista saa olemalla yhteydessä Myyjän asiakaspalveluun.

6.3. Yritysasiakkailla ei ole peruuttamisoikeutta. Mikäli Yritysasiakas haluaa peruuttaa verkkokaupassa tekemänsä tilauksen, on asiasta oltava yhteydessä Myyjän asiakaspalveluun asian selvittämiseksi.

7. Reklamaatiot/Virheilmoitukset toimituksessa

7.1. Asiakas on velvollinen tarkastamaan ja hyväksymään tuotteen ennen kuorman purkua. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan havaitsemistaan puutteista ja virheistä välittömästi Myyjän asiakaspalveluun. Asentamalla tai ottamalla tuotteen käyttöön Asiakas hyväksyy tuotteen lopullisesti. Kaikki tuotetta koskevat huomautukset ja korvausvaatimukset on kuitenkin tehtävä kirjallisesti Myyjän asiakaspalveluun viimeistään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa kuorman purkamisesta.

8. Vastuunrajoitus

8.1. Myyjän vastuu on kaikissa tapauksissa enimmillään toimituserän hinnan suuruinen. Myyjä ei vastaa mistään välillisistä vahingoista.

9. Tilauksen maksaminen, maksutavat ja maksupalvelun yhteystiedot

9.1. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Palsta:
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

9.2. Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

9.3. MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakolla, mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

9.4. Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla

9.5. Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa.

9.6. OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta

9.7. Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta

9.8. Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta

10. Muut ehdot

10.1. Mikäli Asiakas haluaa tehdä tilaukseen muutoksia, on Asiakkaan oltava yhteydessä Myyjän asiakaspalveluun.

10.2. Myyjä varaa oikeuden lastaushetkellä mahdollisesti esiintyviin painopoikkeamiin. Näin ollen lastatun ja toimitetun tilauksen paino voi poiketa tilatusta 500 kilogrammaa johtuen esimerkiksi materiaalin kosteudesta ja lastauksen mittatarkkuudesta. Ilmoitetut tilavuuspainot ovat suuntaa-antavia. Tilauksen hinta määräytyy tilatun painon sekä toimituskustannusten mukaan.

10.3. Myyjä pidättää itsellään oikeuden hylätä Asiakkaan tekemä tilaus ennen lopullista toimitusta. Myyjä ei ole korvausvelvollinen Asiakkaalle tekemästään peruutuksesta. Myyjä on tässä tilanteessa yhteydessä Asiakkaaseen ja palauttaa Asiakkaan tekemän maksun.

10.4. Myyjä pidättää itselleen oikeuden ilman korvausvelvollisuutta joko siirtää toimituksen suorittamisen, osittain tai kokonaan hylätä tilauksen tai purkaa toimitussopimuksen ylivoimaisen esteen, kuten sodan, kapinan, mellakoiden, lakon, työsulun, myöhästyneiden tai toimittamatta jääneiden koneiden tai raaka-aineiden, koneissa tai laitoksissa tapahtuneiden vaurioiden, luonnonesteiden, liikennehäiriöiden tai niihin verrattavien toimitusesteiden tai -vaikeuksien sattuessa.

10.5. Asiakkaan tilauksessaan antamat tiedot rekisteröidään Myyjän tietojärjestelmään. Tietoja käsitellään tietosuojalainsäädännön mukaisesti.

10.6. Erimielisyydet ratkaistaan ensisijaisesti Myyjän ja Asiakkaan välisin neuvotteluin. Kuluttaja-asiakkaalla on myös oikeus saattaa asiansa kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Myyjän ja Yritysasiakkaan väliset erimielisyydet, joita ei saada neuvotteluin ratkaistua, ratkaistaan yksijäsenisessä välimiesoikeudessa keskuskauppakamarin välityssääntöjen mukaisesti. Välimiesmenettelyn paikka on Helsinki ja kieli suomi. Myyjällä on kuitenkin edellä sanotusta huolimatta oikeus hakea ilmeisen riidatonta saatavaa koskeva täytäntöönpanoperuste Helsingin käräjäoikeudesta.